Početni dio materijala sadrži koncizan teorijski dio s pregledom određenja i područja mentalnog zdravlja, rizičnih i zaštitnih čimbenika vezanih uz probleme mentalnog zdravlja kod djece i mladih, ključne rezultate istraživanja te modelski pristup temi mentalnog zdravlja u odgojno-obrazovnom sustavu. Poseban naglasak je stavljen i na temu socijalno-emocionalnog učenja i razvoja kompetencija. U nastavku materijala pripremili smo prijedloge aktivnosti za djecu i mlade koje mogu provoditi učitelji/nastavnici, stručni suradnici i roditelji, ali i sadržajni dio usmjeren upravo stručnjacima i roditeljima osobno.
Predložene aktivnosti se mogu realizirati u okviru Satova razrednika, kao dopuna preventivnom radu i/ili razrednim i školskim projektima te činiti sastavni dio Školskog preventivnog programa tj. Preventivne strategije ustanove. Također, teorijska poglavlja mogu biti korištena kao materijal za stručna usavršavanja na sjednicama Učiteljskih i Nastavničkih vijeća te pripremi tematskih Roditeljskih sastanaka ili psihoedukativnih predavanja za učenike. Vjerujemo kako se provedbom aktivnosti može doprinijeti ostvarivanju odgojno-obrazovnih očekivanja međupredmetnih tema "Osobni i socijalni razvoj" i "Zdravlje".
Ovogodišnji Dani medijske pismenosti, koji se održavaju od 19. do 25. travnja 2021., tematski su usmjereni prema utjecaju medija i medijskih sadržaja na mentalno zdravlje djece i mladih.
Članice Odgojnog savjetovališta, Sabina Mandić, Josipa Mihić, Miranda Novak i Sanja Radić Bursać, kao autorice sudjelovale su u kreiranju obrazovnih materijala „Digitalni mediji i mentalno zdravlje“.
Digitalni mediji i mentalno zdravlje
Pripremljene preventivne aktivnosti imaju za cilj senzibilizirati i poučiti učenike različitim oblicima nasilja te načinima reagiranja i (samo)zaštite, potaknuti ih na kritičko promišljanje o svim aspektima ovoga fenomena, ali i unaprijediti njihove socijalno-emocionalne kompetencije te doprinijeti lakšem svladavanju izazova današnjice kao i razvoju zdravog i odgovornog ponašanja. Aktivnosti se mogu realizirati u okviru Satova razrednika, kao dopuna preventivnom radu i/ili razrednim i školskim projektima te činiti sastavni dio Školskog preventivnog programa tj. Preventivne strategije ustanove.
Aktivnost 1 - Osobna iskaznica
Aktivnost 2 - Pitanja i nedovršene rečenice
Aktivnost 8 - Sam svoj influencer
Aktivnost 9 - Drvo moje osobnosti 1
Aktivnost 9 - Drvo moje osobnosti 2
Aktivnost 10 - Moja socijalna mreža
Aktivnost 13 - Dnevnik samopoštovanja
Aktivnost 14 - Samopoštovanje među zvijezdama
PREZENTACIJE
3. O socijalno-emocionalnim vještinama
5. Vještina upoznavanja i vođenja prvog razgovora
6. O kvalitetnome menadžmentu volontera
RADNI LISTOVI
Asertivno, agresivno i pasivno ponašanje
Prijedlozi situacija za igranje uloga